Warning: preg_replace(): Compilation failed: escape sequence is invalid in character class at offset 4 in /www/wp-content/plugins/resume-builder/includes/class.resume-builder-enqueues.php on line 59 About » Wim Sijses

Wim Sijses

Information Manager en Amateur Fotograaf

Werkervaring

2019 - heden
Functioneel Beheerder voor Maandag®
2020 - heden
Functioneel Beheerder bij de Gemeente Nissewaard te Spijkenisse

Beheer van Corsa, zowel functioneel als technisch applicatiebeheer. Taken zijn o.a. upgraden Corsa en MyCorsaNxT naar de versie van 2019 en het trainen van een collega in het functioneel- en technisch beheer van Corsa.

2019 - heden
Functioneel Beheerder bij de Provincie Zeeland te Middelburg
In opdracht van Maandag®

Binnen de Beheerorganisatie bij de Provincie Zeeland ben ik als Functioneel Beheerder o.a. mede verantwoordelijk voor:
– iBabs
– Corsa en de modules Case, Post, Arch, Who, Systeem en MyCorsaNxT
– ValidSign
– iWriter
– Xential

Contacten onderhouden met leveranciers van bovenstaande software pakketten, oplossen van problemen en incidenten, toevoegen, muteren of verwijderen van accounts van gebruikers en doorvoeren van autorisaties. Doorvoeren van wensen uit de organisatie in de verschillende pakketten. Xentail is onze nieuwe sjablonen tool. Dit is Saas product die opnieuw moet worden ingericht met sjablonen. Het pakket sluit aan op Zaaksysteem.nl.

Bij de Provincie Zeeland werken wij volgens de BiSL methode, wat onder anderen inhoud dat wij in Kace alle voorkomende problemen en incidenten registreren in Kace (ticket systeem). Met alle bijbehorende prio’s en oplossingstijden die daar bij horen.

2007 - 2019
Information Manager bij Bouwfonds IM te Hoevelaken
  • Functioneel beheerder van Corsa Next, Coda XL, Decos, ImageCapture, Docusign
  • Toekennen rollen en autorisaties volgens het Role based access control (RBAC) principe
  • Ontwikkelaar van tools in VBA
  • Analyseren van ontwikkelingen in de omgeving (wetgeving, technologie, bedrijfsvoering) en (laten) vertalen van deze ontwikkelingen naar consequenties voor de informatievoorziening.
  • Zorg dragen voor een adequate inrichting van de business informatiemanagementorganisatie
  • Formuleren van het beleid t.a.v. externe en interne leveranciers
2006 - 2007

Senior Infomatieverzorger bij de Gemeente Dronten te Dronten

  • Lid van de werkgroep selectie applicatie en invoer van de omgevingsvergunning
  • Functioneel applicatiebeheerder van Corsa en Smart Documents
  • Plaatsvervangend leidinggevende van de afdeling DIV
  • Beheerder van het vertrouwelijk archief
  • Beheerder van een deel van het fysieke en semi-statische archief
2001- 2006

Allround Informatieverzorger bij de Provincie Flevoland te Lelystad

  • Selectie en implementatie zaakgericht werken
  • Functioneel applicatiebeheerder Corsa, beheer van tabellen autorisaties, inrichting zaakgericht werken
  • Mede verantwoordelijk voor controle en invoer van de digitale facturenstromen
  • Lid van de ondernemingsraad van de Provincie Flevoland
1999 - 2001

Senior medewerker DIV bij de ZHEW te Dordrecht

  • Functioneel applicatiebeheerder Corsa, beheer van tabellen autorisaties
  • Beheerder van een deel van het fysieke en semi-statische archief
  • Scannen en registreren fysieke post
1998 - 1999

Medewerker DIV bij Waterschap Dollardzijlvest te Wedde

Info

Sinds 1 augustus 2019 ben ik werkzaam voor Maandag. Bekend van de reclame slogan: “Tot Maandag!”. Je ziet soms auto’s, Peugeots 108, 208 of 308, rijden met dezelfde tekst. In een van die auto’s rij ik dus tussen Lelystad en Middelburg (provincie Zeeland) en vanaf 1 maart 2020, tussen Lelystad en Spijkenisse (gemeente Nissewaard) heen en weer.

Na een lange periode, 12 jaar, in het bedrijfsleven bij Bouwfonds is het erg leuk om weer bij de overheid te werken via Maandag.

Ik vind het heel leuk om te zien dat de overheid wel stappen heeft gemaakt om de informatievoorziening te professionaliseren door de juiste mensen bij de job te zoeken: het functioneel beheer niet meer erbij te doen, maar als een full-time job te zien waar je professionals voor nodig hebt met BiSL en kennis van beheerprocessen en organisaties. Met tevens liefde voor de gebruiker van de software, die zo eenvoudig mogelijk zijn/haar primaire taak moet kunnen uitvoeren.

Het is ook mooi om in verschillende keukens te kijken op welke wijze het functioneel en technisch beheer georganiseerd is. Hoe de gebruiker van de applicaties wordt geholpen. Mijn overtuiging is dat dat snel moet als het kan, maar eigenlijk moet de gebruiker altijd snel geholpen worden.

Bij mijn collega’s lig ik goed in een team. Soms in voor een grap, maar dan weer serieus. In een team of alleen werk ik graag aan een oplossing van een probleem of aan implementatie van een nieuw proces als functioneel beheerder, applicatie beheerder of tester van diverse applicaties.

Naast probleemanalyse en -oplossing is mijn sterkste punt dat ik mij snel nieuwe applicaties eigen maak als functioneel beheerder. Medewerkers komen graag naar mij toe om problemen op bedrijfsniveau aan mij voor te leggen.

Graag wil ik in de ICT werken, omdat dat mijn lust en mijn leven is: beheren van pakketten of zelf een oplossing inrichten. Hardware, software en infrastructuur zijn bekende terreinen voor mij.

Quote van Bakkertje Deeg: “Indien gij niet gedreven zijdt, zal ten zekersten geen Roem beklijven van zelfs uwen besten plannen.” Zo is het maar net!

Opleidingen

2017 - heden

NCOI HBO Bachelor Informatica

2020

Moduleren: Object Orientation, RUP en UML 2.0

2020

PROFESSIONAL SCRUM MASTER™ I

2013

NCOI HBO Functioneel beheer BiSL

2002 - 2007

HBO Bachelor Hogeschool Management Documentaire Informatie

Skills

Topdesk 89%
Corsa 100%
Decos 90%
Functioneel beheer 99%
WordPress 85%

nevenFuncties

  • 2016 – heden Webmaster van de Lelystadse Fotoclub
  • 2017 – 2019 Coördinator van de Natuurfotografie werkgroep IVN te Zeewolde
  • 2017 – 2019  Hoofd Bedrijfshulpverlening Bouwfonds IM
  • 2004 – 2006  Lid van de Ondernemingsraad Provincie Flevoland

Contact

Scroll to Top